- Štítky blogu
- lehké dětské kolo
- lehká dětská kola
- bungi bungi
- V brzda
- dětská helma
- woom
- academy
- author
- amulet
- beany
- dětské kolo 16
- Puky
- dětská přilba
- torpédo
- první kolo pro 4 leté dítě
- helma na kolo
- helma pro děti
- jak vybrat dětskou helmu
- jak vybrat přilbu pro dítě
- helma na odrážedlo
- ultralehká dětská kola
- brzda na dětském kole
- brzdy na ultralehkém kole
- kubikes
- jak vybrat první kolo
- první kolo pro 3 leté dítě
- výhody lehkých dětský kol
- Woom
- Kubikes
- kolo Woom
- kolo Kubikes
- Woom 3
- Kubikes 16
- Woom vs Kubikes
- Woom nebo Kubikes
- ultralehké dětské kolo
- řemen na dětském kole
- Woom versum Kubikes
- lehké dětské kolo s řemenem
- dětské kolo s řemenem
- dětské kolo řemen
- amulet belt 16
- kolo bungi s řemenem
- řemen Gates Carbon Drive
- první kolo
- první dětské kolo
- první kolo pro děti
- je lepší torpédo nebo V-brzda?



Výhody a nevýhody ultralehkých dětských kol
Na co jsme v praxi přišli a co nám potvrzuje mnoho rodičů, kteří u nás dětské kolo koupili?
Je to tak vždycky - všechno, byť je to sebelepší, má své výhody a nevýhody.
Jak je to s nimi u lehkých a ultralehkých dětských kol?
Lehká dětská kola jsme v České republice začali prodávat jako jedni z prvních, rukama nám prošlo mnoho kol, každý rok pro vás vybíráme do obchodu ta nejlepší a nejvýhodnější.
Na úvod je potřeba říci - skoro na každém dětském kole se naučí dítě jezdit. Pokud se dá aspoň trochu ušlápnout a neváží tunu, tak se to dítě naučí. Většina z vás, co tento článek čtete, jste se naučili ve svém dětství jezdit na kole a držet základní balanc. Tenkrát lehká dětská kola nebyla. Nebyla ani dvoukolá odrážedla.
A stejně tak (moje věková kategorie:-) jsme neměli tenkrát mobily, počítače nebo myčku na nádobí či sušičku. A šlo to, žili jsme dobře. Ale s těmi novými výdobytky a technologiemi máme více možností a příležitostí, ulehčují nám život.
A stejně tak je to s lehkými dětskými koly - ulehčují rodičům i dětem život.
Výhody lehkých dětských kol:
Kvalitní lehká kola mají dobrý lehký převod, dětem se dobře šlape, kolo bez problémů ušlápnou. Nemusí se při šlapání trápit, což je jinak od jízdy odradí třeba i na celý život. Na lehkém kole se naučí jezdit během chvíle. Ve většině případů pak děti jízda na kole baví a mají rády své kolo.
Co nám rodiče říkají nejčastěji, když jezdí s dalšími rodinami na kole a mají porovnání lehkých kol a těch ostatních? Že jejich děti nemají problém vyšlápnout kopec a ujedou delší trasu. Váha kola je rozhodně tolik nelimituje a tak si při plánování výletů můžete dovolit více a děti neděsí, že je před nimi menší kopec.
Co zmiňují rodiče hodně často - že to i jim ulehčuje život. Dítě se totiž o kolo, díky tomu, že je lehké, stará samo - vytáhne si kolo z kočárkárny či garáže samo, zvládne ho vyvézt i přes pár schodů, bez problémů si ho vede na přechodu, do kopce apod. Druhý rodič se tak bez problémů může starat o sebe a o mladšího sourozence (který je třeba i v kočárku) a nemusí tahat dalších 10 kg v ruce.
Stejně tak, pokud kolo nakládáte často do auta nebo ho přiděláváte na střechu auta, tak je to dost rozdíl, jestli taháte v ruce jen 8 kg nebo 12 kg (např. v případě dětského kola 20")
Lehká dětská kola mají svojí hodnotu, rozhodně to je investice, která se vyplatí a která se neztrácí. Bez problémů kolo prodáte za polovinu a více kupní ceny, na bazarech je stále velmi málo nabídek. Kola se dědí mezi sourozenci a po kamarádech a jen málo se jich zatím dostane na bazarový prodej. A i za pár let, až jich bude mezi lidmi více, kolo určitě pořád prodáte za polovinu ceny. Pokud se o kolo přiměřeně staráte, tak má maximálně poškrábaný rám či ošoupané gumové gripy (když je kolo po více dětech). Škrábance jízdě nevadí a gripy se dají bez problémů vyměnit.
Nevýhody lehkých dětských kol:
Počáteční vstupní investice je pro většinu rodin přece jenom vyšší.
To je asi největší nevýhoda. Rodiče to často řeší tak, že se na první dětské kolo skládají i prarodiče a pod.
Na druhou stranu je to většinou investice pro více dětí v rodině a v konečném důsledku, když pak kolo po jeho vícenásobném využití (navíc v záruce 2 roky) prodáte, tak vaše reálná cena kola bude nakonec max. polovina vstupní hodnoty a méně (tj. např. u Woom nebo Kubikes cca 4500 Kč a méně, což je cena běžného ocelového těžkého kola s mnohem méně kvalitnějšími komponenty).
A pokud na to finance nemáte, tak nezoufejte, vaše děti nemusí mít dražší dětská lehká kola (Woom, Kubikes, Bungi Bungi, Rascal). V našem obchodě budou podobná lehká kola za nižší cenu (Beany Zero) nebo najdete jen o málo těžší kola za nižší cenu (Author Record, Amulet). Z naší osobní zkušenosti 500 až 900 g navíc není pro dítě žádný zásadní rozdíl a výhody viz výše vám kola rozhodně stále přinášejí.
Lehká dražší kola se mohou snáze stát objektem zlodějů, je to větší lákadlo. Není to kolo na položení jen tak v kočárkárně, kde se pohybují lidé z celého paneláku. Je potřeba ho minimálně k něčemu zamknout a i na hřišti apod. je potřeba si dávat více pozor a nenechávat ho ležet bez dozoru.
Zároveň díky tomu, že jsou kola lehká, není problém je mít zaparkovaná např. v předsíni, kam si ho dítě samo dopraví, nebo ho můžete pověsit na háky na stěnu v předsíni, garáži apod, se sundaváním nemá problém ani maminka, která se o kola pro menší děti často stará.
Když tedy výhody a nevýhody lehkých dětských kol shrnu - pořízením lehkého dětského kola uděláte radost dítěti i sobě. Děti se během chvíle naučí jezdit, jízda je bude bavit i do budoucna, nebudou se na kole trápit, zvládnou i delší výlety. Navíc se o kolo budou umět postarat sami, což ulehčí život i rodičům. Lehké dětské kolo je dobrá investice, která se finančně vrátí.
Co potřebujete pro to vyřešit, je, dát dohromady peníze pro vyšší vstupní investici a kolo si více pohlídat, protože je větším lákadlem pro nenechavé ruce.
Při zakoupení lehkého dětského kola to má v našem obchodě ještě další výhody!
Specializujeme se na dětskou cyklistiku a proto vám při výběru odborně poradíme. Kolo vám přijde již seřízené. Dětské kolo objednáte pohodlně na dálku a obratem ho s dopravou zdarma máte doma!
Eva Šenkyříková, Poctivá dětská cyklistika